You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נערים ב' - קרית שמונה ניצחה לאחר 19 מחזורים
לא הורידו את הראש לרגע. שחקני קרית שמונה חוגגים בסיום המשחק (צילום: עמוד הפייסבוק של מחלקת הנוער עירוני קרית שמונה)

נערים ב' - קרית שמונה ניצחה לאחר 19 מחזורים

ליגת העל - מחזור 25: הקבוצה מהצפון מתמודדת עם עונה מורכבת, זכתה בניצחון 1:2 על מכבי נתניה. מאמן הקבוצה, אילן עזריה, משתף במה שעובר על הקבוצה

 מאת: אורי שמיר - עורך האתר

קבוצת נערים ב' של עירוני קרית שמונה התייצבה לעונה הזו מראש בנקודת נחיתות, שכן היא הקבוצה היחידה מבין קבוצות ליגת העל, שמעולם לא שיחקה קודם בליגה בכירה של שנתון 2008. את העונה הזו פתחה הקבוצה עם ארבעה הפסדים, בהם ספגה 10 שערים, ודווקא כשהקבוצה החלה להיכנס לעניינים בזכות שני משחקים בהם שמרה על רשת נקיה ואף ניצחה 0:1 את משחק החוץ מול מ.ס אשדוד, פרצה מלחמת חרבות ברזל, שגרמה להפסקת האימונים של קבוצות מחלקת הנוער של קרית שמונה ובהמשך לפינוי מהבית של רבים משחקני ומאמני הקבוצות - ובפרט של קבוצת נערים ב'.

מאז חזרת הקבוצות לאימונים בשלהי חודש נובמבר, קבוצת נערים ב' של עירוני קרית שמונה מתאמנת 3 פעמים בשבוע בעפולה, בתחילה היה זה במגרש צר מידות ובהמשך במגרש סינטטי תקני. מטבע הדברים, קבוצה שמתאמנת פחות באופן משמעותי מהאחרות וברוב המקרים גם לא בסגל מלא, בתוספת לכל הבעיות המנטליות עמם מתמודדים השחקנים, זו קבוצה שמתקשה בצבירת נקודות. בקרית שמונה התייצבו עד כה לכל המשחקים, בלי לבקש הנחות והעובדה שהקבוצה מוחרגת מהגעה למשחקי המבחן על ההישארות בליגה במידה ותסיים במקום האחרון, אינה נותנת למאמן, אילן עזריה, וגם לשחקנים, את הרצון לגלות שאננות. להיפך, בקרית שמונה נחושים להוכיח שלמרות כל הקשיים הקבוצה יכולה לתת פייט ליריבותיה וגם לקחת נקודות.

אתמול "אירחה" עירוני קרית שמונה במגרש רמדה בחדרה את מכבי נתניה, שמדורגת במקום החמישי בטבלה, שחסרה את מלך שעריה, בן טאו, שכבש עד כה 14 שערים ומהם 2 במשחק הניצחון 0:3 על בני יהודה ת"א. למרות שנקלעה לפיגור הצליחה קרית שמונה לחולל מהפך ולזכות בניצחון ראשון מזה 19 משחקים.

אחרי מחצית ראשונה ללא שערים, שבה נתניה הייתה דומיננטית יותר, הגיעה לה המחצית השניה שנפתחה בדומיננטיות של הקבוצה האורחת, שבדקה ה-47 עלתה ליתרון 0:1, זאת לאחר שמסירת עומק שנשלחה לעידו חיות, הובילה את השחקן למצב של אחד על אחד מול השוער, אורי ברמי, שהצטיין במחצית הראשונה, אך לא יכול היה להושיע הפעם וחיות בעט מתוך הרחבה לרשת.

קרית שמונה לא נשברה מהשער שספגה, אלא דווקא נכנסה למשחק. היוזמה של קרית שמונה נשאה פרי ראשון בדקה ה-67, לאחר שמוחמד זועבי הצליח לדחוק את רגלו במהלך ערבוביה ברחבת נתניה ולכבוש שער שוויון 1:1.

עם האוכל בא התיאבון ובדקה ה-71 יהב נפגי השתלט על כדור ארוך שנשלח לעברו, ובעט מסף רחבת ה-16 בעוצמה לרשת, חולל מהפך וסלל את דרכה של קרית שמונה לניצחון 1:2.

אילן עזריה, מאמן קרית שמונה, אמר בסיום המשחק: "היה משחק מאוד מאתגר. המחצית הראשונה הייתה שקולה, שתי הקבוצות הגיעו למצבים, נתניה הייתה מסוכנת יותר, אך למזלנו השוער שלנו הציג יכולת גבוהה. לא פתחנו טוב את המחצית השניה, אך בהמשך כבר נראינו טוב יותר, גילינו אופי בזה שקמנו מהשער שספגנו, הצלחנו לעשות מהפך וגם לשמור על היתרון - מה שלא הצלחנו לעשות בכמה משחקים. אני גאה בחבר'ה שלנו, שמתמודדים עם אתגרים עצומים בעונה הזו וממשיכים לעבוד קשה כדי להתקדם למרות המצב ולייצג את המועדון בכבוד". 

על מה שעוברת הקבוצה בעונה הזו, הוסיף המאמן: "זו לא עונה נורמלית בכל פרמטר. אנחנו הקבוצה היחידה שאין לה בית. חלק מהשחקנים התפזרו לאחר תחילת המלחמה עם משפחותיהם בכמה נקודות בארץ. אני תושב כפר בלום, קיבוץ שלא פונה ע"י המדינה, אך העתקתי את חיי לנתניה - העיר שבה נולדתי וגדלתי. כולנו מתמודדים עם המון קשיים יום יומיים. לא פשוט להגיע 3 פעמים בשבוע לעפולה, לי כאבא לילדים קטנים וגם לשחקנים שנמצאים בנקודות מרוחקות. הרבה אימונים קיימנו בסגל חסר, היו מקרים שעשינו אימון משותף יחד עם שחקנים מקבוצת נערים א' ומאמנה, אדריאן רוצ'ט. זה המקום להודות לאנשי הפועל עפולה על העזרה והתמיכה".

אילן עזריה מסרב לתת למצב טריגר להנחות ורחמים: "המצב לא פשוט, אבל אנחנו מתייחסים לזה כאל אתגר. השחקנים מבינים, שאם הם רוצים להיות שחקנים, בעונה כזו הם צריכים לעבוד הרבה גם באופן עצמאי. התברכנו במאמן כושר מצוין בדמותו של טל אגי, שנותן להם העשרה וכלים כדי להתמודד עם המצב. אנחנו נמשיך לעבוד בשיא הכח כדי להיראות טוב, לייצג את עצמנו ואת המועדון בכבוד ולהגיע לעונה הבאה בצורה טובה".

בעוד שבועיים מצפה לאילן עזריה משחק סופר פיקנטי מול בית"ר טוברוק נתניה - שמנסה להימלט מהמקום המוביל למשחקי המבחן על הישארות בליגה. אילן עזריה גדל כילד ונער במחלקת הנוער של בית"ר נתניה ואף שיחק בקבוצת הבוגרים של המועדון, בטרם עבר בתחילת שנות ה-90 להפועל קרית שמונה. הנתון הפיקנטי עוד יותר, שאילן עזריה יפגוש מן העבר השני את אחיו הצעיר, נתי - בעבר חלוץ ומאמן קבוצת הבוגרים של מכבי נתניה, שמונה במהלך העונה למאמן קבוצת נערים ב' של טוברוק ומוביל אותה לקאמבק. אילן עזריה כבר מתחיל להיערך למשחק: "נתי עושה עבודה ברוכה בטוברוק ואני מאחל לו את כל ההצלחה שאפשר, מלבד במשחק מולנו. אני מבטיח שלא יהיו שום הנחות. זה שהמקום שלנו בליגת העל מובטח, לא ייתן לטוברוק הנחות. נעלה כמו לכל משחק בספורטיביות מלאה ונעשה הכל כדי לנצח".